“Flocker heeft voor ons een prachtige en tot in de puntjes geautomatiseerde webshop gemaakt. We zijn enorm blij, ze hebben al onze verwachtingen overtroffen.”
DE UITDAGING
Een webwinkel zonder zorgen voor klant en personeel
Hummel is de woonspecialist van het noorden. Ze hebben winkels in Haulerwijk en Assen met een ruim aanbod op het gebied van keukens, badkamers en meubels. Al decennia komen klanten uit Friesland, Groningen en Drenthe bij ze langs.
Door de coronacrisis zijn de inkomsten uiteraard sterk teruggelopen. Daarom heeft Hummel de hulp van Flocker ingeschakeld om met een aantrekkelijke en slimme webwinkel een nieuwe stroom van inkomsten aan te boren.
ONZE AANPAK
Alles automatiseren met slimme digitale koppelingen
Een goede webwinkel hoort zowel voor de klanten als voor het personeel van de winkel optimaal te functioneren. Daarom hebben we de voorkant en achterkant van de webshop helemaal met elkaar verbonden.
Dankzij slimme koppelingen staat het actuele aanbod altijd op de website, volledig voorzien van de bijbehorende foto’s en gegevens. Zo kan de klant zien wat er allemaal mogelijk is.
We hebben de webshop ook met de fysieke winkel verbonden. Zo blijft het voorraadbeheer altijd op orde en zijn er geen problemen met verschillende administraties.
De nieuwe webshop doet ook aan slimme verzending. De verzendprijs wordt berekend op basis van de grootte van het pakket en de postcode van de ontvanger. Door een koppeling met PostNL wordt ook automatisch een verzendlabel geprint.
HET RESULTAAT
Een duidelijke toename van bestellingen en afspraken
Na de lancering van de webwinkel is het aantal bestellingen gelijk toegenomen. Ook komen er meer telefoontjes en e-mails van geïnteresseerde klanten om een afspraak te maken in de winkel.
De webshop heeft ook het afzetgebied vergroot. Er komen nu bestellingen binnen vanuit het hele land. Het is duidelijk dat de webwinkel een blijvende stroom van inkomsten zal gaan vormen.