KOPJE KOFFIE ERBIJ?

Wij geven antwoord op je vragen

en zijn bereikbaar
op allerlei manieren.
Wees welkom
bij de flock.

ZET DE EERSTE STAP

Neem contact op over een nieuw project

ONZE CONTACTGEGEVENS

Bellen

Je kunt ons op elke werkdag van 09:00 uur tot 17:00 uur telefonisch bereiken.

Mailen

Als je ons een mailtje stuurt, zullen we zo snel mogelijk een reactie sturen.

Appen

Liever een berichtje sturen via WhatsApp? Geen probleem, ook dat is mogelijk.

Brieven

Heymanslaan 25B, 9714 GG Groningen is ons postadres. Brieven vinden we leuk.

VEELGESTELDE VRAGEN

Wij zijn gespecialiseerd in het maken van websites, bedrijfsidentiteiten en software. We kunnen iedere uiting van je bedrijf ontwerpen, schrijven of programmeren.

We zien onszelf als een creatief partner voor ambitieuze organisaties. Ons doel is om samen een mooi merk op te bouwen en concrete resultaten te behalen.

Elk project is anders. Daarom kunnen we hier niet een algemene prijs noemen. Wat we wel kunnen zeggen, is dat we ieder project voor een overeen te komen vast bedrag uitvoeren.

Het is mogelijk om vrijblijvend een offerte aan te vragen. Als de klus bij ons past, zullen we na een oriënterend gesprek een passende offerte uitbrengen.

We werken graag aan de hand van de scrum-methode. Daarmee bedoelen we dat we houden van korte lijntjes, een duidelijk tijdspad, tussentijdse feedback en duidelijke doelstellingen.

We delen het ontwikkelproces graag op in kleinere stappen, die we sprints noemen. Na iedere sprint vinden we het belangrijk om te sparren met de opdrachtgever. Zo kunnen we tijdig bijsturen als dat nodig is en telkens de richting van de volgende sprint bepalen.

Het doel van deze aanpak is om alle partijen bij het proces te betrekken en op de hoogte te houden van de voortgang. Zo komt niemand voor verrassingen te staan en halen we gezamenlijk de finish met een geslaagd eindproduct.

Bij het maken van een logo en een huisstijl houden we ons aan een stappenplan. Als eerste willen we alles weten over jou, je bedrijf en je klanten. Pas als we uitgevraagd zijn en helemaal op dezelfde golflengte zitten, gaan we naar stap twee.

De tweede fase bestaat uit het doen van onderzoek. We bestuderen je werkveld en je concurrentie, om een onderscheidende stijl te kunnen bedenken. Dit onderzoek zorgt vaak voor allerlei ontdekkingen en inspiratie.

Fase drie bestaat uit het maken van concepten. Het is nu tijd om logo’s te schetsen, kleuren bij elkaar te zoeken en lettertypes op elkaar af te stemmen. Met de geslaagde schetsen gaan we verder in Adobe Illustrator om de ontwerpen digitaal uit te werken.

We werken altijd ten minste drie logo’s uit. Die presenteren we daarna aan de opdrachtgever. Uiteraard hoeft er niet meteen na de presentatie gekozen te worden. Er is altijd de mogelijkheid om er nog even over na te denken.

Als er een logo is gekozen en de huisstijl compleet is, stoppen we alle informatie over de visuele identiteit in een huisstijlgids. Die gids geldt daarna als leidraad voor alle medewerkers van de organisatie om de huisstijl consequent te blijven gebruiken.

Het ontwikkelen van een huisstijl bestaat uit het samenstellen van een aantrekkelijke combinatie van visuele elementen. Die elementen zijn bijvoorbeeld logo’s, letters, kleuren en vormen. Samen vormen ze je huisstijl en geven ze je merk een unieke uitstraling.

Als we een huisstijl en een website maken, passen we de huisstijl uiteraard gelijk toe op het ontwerp van de site. We kunnen ook aanvullende ontwerpen maken op basis van de huisstijl. Denk bijvoorbeeld aan het ontwikkelen van e-mailhandtekeningen, briefpapier, visitekaartjes en meer.

Bij een oriënterend gesprek horen we graag welke toepassingen van de huisstijl gewenst zijn. Op iedere offerte staat het ontwerpen van toepassingen van de huisstijl los van het ontwerpen van de huisstijl zelf.

Bij het maken van websites volgen we een stappenplan. Als eerste willen we alles weten over je doelen, wensen en voorkeuren. Pas als we geen vragen meer hebben en voelen dat we elkaar begrijpen, gaan we verder.

De tweede stap bestaat uit het maken van een eerste ontwerp in Adobe XD. Dit ontwerp houden we met opzet heel simpel. In deze fase werken we in zwart-wit en gaat het puur om de opbouw van het geheel. We stellen vast welke elementen op welke plekken moeten komen om de basis van alle pagina’s helder te krijgen.

Als de opdrachtgever akkoord is met het minimale ontwerp, gaan we naar stap drie. In deze fase krijgen alle elementen de vormgeving die bij de huisstijl past. Er komen dus logo’s, kleuren en lettertypes bij. Het ontwerp is nu een representatieve weergave van de nog te bouwen site.

Na akkoord op het gedetailleerde ontwerp beginnen we met het online bouwen van de pagina’s. We maken de website op een afgeschermde testlocatie en optimaliseren alles voor gebruik op mobiel, tablet, laptop en pc.

Als de website klaar en naar volle tevredenheid is, verhuizen we de website naar de juiste domeinnaam. We regelen de hosting, voorzien de website van een veiligheidscertificaat en zorgen ervoor dat alles technisch optimaal werkt.

Wij kunnen je website zowel aan de voorkant als aan de achterkant up-to-date houden. Aan de achterkant kunnen we alles technisch optimaal houden en aan de voorkant kunnen we voor een doorlopende stroom van nieuwe inhoud zorgen.

Aan de achterkant van de website is het van belang om allerlei zaken te blijven vernieuwen. Zo blijft de website functioneel, veilig en snel. Voor alle websites die wij maken verzorgen we zelf de hosting, om deze zaken te kunnen garanderen.

Aan de voorkant van de website is het belangrijk om bezoekers zo nu en dan iets nieuws te laten zien. Een levendige site is namelijk aantrekkelijker dan een site waar al jaren niets aan veranderd is. Wij kunnen je hierbij helpen door op basis van aangeleverde informatie bijvoorbeeld nieuwsberichten of blogartikelen te schrijven en vervolgens te publiceren.

Als je zelf je website qua inhoud up-to-date wilt houden, is dat natuurlijk ook prima. Dan leren we je hoe dat werkt en kun je het daarna zelf doen.

Het schrijven van teksten kan bij ons op meerdere manieren. We kunnen zowel bestaande teksten redigeren als nieuwe teksten schrijven op basis van aangeleverde informatie.

Als je al teksten hebt, maar ze niet pakkend of wervend genoeg vindt, is redigeren een goede optie. Dan bepalen we samen wat de juiste toon is voor jouw verhaal en herschrijven wij de bestaande teksten om ze beter af te stemmen op je doelgroep.

Als je nog geen teksten hebt, kan het verstandig zijn om ze door ons te laten schrijven. Geef ons een kladblaadje met een verzameling steekwoorden en wij maken er een samenhangend verhaal van.

Bij het schrijven van teksten houden we ook rekening met vindbaarheid op het web. We schrijven onze teksten zo dat ze in veel gevallen hoger in zoekmachines terecht komen. Zo is het mogelijk om meer bezoekers te krijgen.

Bij het ontwikkelen van software op maat willen we eerst de bestaande problemen begrijpen. We willen precies weten welke programma’s je gebruikt, wat de beperkingen zijn en waar je tegenaan loopt.

Daarna horen we graag van je hoe je zou willen dat het werkt. We willen weten hoe jij de oplossing voor je ziet en wat voor jou de beste uitkomst zou zijn. Als we het probleem begrijpen en de ideale uitkomst kennen, kunnen we aan de slag om het gat tussen beide te dichten met passende software.

Dan begint een proces van stap voor stap bouwen en testen. Op meerdere momenten bekijken we samen of de applicatie in ontwikkeling de juiste functies heeft en voldoet aan de eisen. Zo werken we aan een praktische webapplicatie die precies wordt afgestemd op je wensen.

Als de software klaar is, helpen we je om alles in gebruik te nemen. We leggen uit hoe de applicatie werkt, kan worden gebruikt en kan worden beheerd. We kunnen ook je data invoeren en gebruikersaccounts aanmaken. Zo kan iedereen zonder vraagtekens aan de slag met de nieuwe, efficiënte werkwijze.

Achteraf blijven we natuurlijk bereikbaar voor ondersteuning of mogelijke uitbreidingen. Zo groeit de software mee met jouw bedrijf.